Sunday, January 8, 2012

HaLamaN Rumah

Saya belum survey lagi pokok bunga untuk halaman rumah kami...
hari sabtu kebetulan ada kelapangan, saya ke Kg Gerai untuk beli pokok & tanah baja..
sebenarnya budget untuk pokok ni belum ada.tu saya lengahkan bab ni..
tapi pikir-pikir tak salah kalau beli dulu sikit-sikit..
Pergi sorang-sorang saja.Rizqi tinggal kat mak & My hubby kerja sabtu tu...
lawa-lawa & murah-murah jugak pokok-pokok kat kedai nie...sambil hias rumah, sambil jual pokok bunga..bagus jugak..



Lupa nama pokok ni..tapi cantik bila letak dalam pasu..dia akan mengembang!!! Rm8 sahaja!..
murah saja!!!


tu dia kalau letak dalam pasu memang dia akan kembang macam tu!!
saya tak beli lagi pokok nie disebabkan tanah kat halaman rumah kami belum rata lagi..kena ratakan tanah dulu..baru cantik nak menanam nie!


Lidah Jin!
yang ni RM10 satu...saya aim nak letak kat tiang rumah pokok nie!
tapi pasu mahal la pulak kat kedai nie..yang reject pon berbelas ringgit..
so, kena cari pasu dulu baru boleh beli pokok..nanti akan datang lagi ke sini..
hari tu saya beli tanah baja sahaja!!
tu jer aktiviti untuk weekend nie!
busy dengan urusan lain lagi...ermmmmmm

No comments:

Post a Comment