Sunday, March 25, 2012

weekend 24 mac 2012-masak-masak

sabtu 24 mac, encik suami kerja. saya & Rizqi kat rumah..

bila boring terus masuk dapur siapkan menu dinner hari tu.

saya & suami jarang makan kat luar. penat macamana pun bila balik kerja saya akan masuk dapur. akan masak walaupun simple!!


Bila kita masak rasa confident tu ada..especially kebersihan la. lagipun encik hubby memang tak suka nak makan kat luar kecuali celebrate birthday ker, anniversary ker. saya sendiri pun macam tak berselera sangat kecuali bila saya tahu betul-betul kesedapan sesuatu makanan tu.


sebelum saya masak untuk dinner, petang tu saya mencuba resepi baru untuk minum petang encik suami..memandangkan kulit popia yang dibeli oleh encik suami banyak lagi, so saya try buat samosa black pepper. resepi ni saya dapat idea bila saya makan karipap black pepper yang digemari oleh boss saya..resepinyer senang jer. campak-campak jer.



inti samosa black pepper yang telah dimasak. saya letak daging. encik suami memang suka. ni membuatkan saya semakin rajin untuk memasak!!hehe P:-)






Ni samosa yang telah siap digulung berbentuk popia.. saya tak pandai lagi nak gulung bentuk 3 segi.. nanti percubaan lain kali saya gulung bentuk 3 segi pulak..




Untuk dinner pulak saya masak lauk kegemaran encik suami bersama nasi tomato..gambar nasi tomato saya lupa pulak nak snap!













ni dia lauk kegemaran my hubby! asam pedas. asam pedas ni saya guna ikan kerisi. Thanks to saleha coz bagi saya resepi ni. my hubby siap request nak suruh masak lagi..Insyaallah..panjang umur saya akan masak lagi asam pedas untuk suami.





Lauk ke-2:-




Daging dinding!! yang ni saya ambik resipi dari my AunT.. kami makan bersama nasi tomato untuk dinner malam tu..hancur lah diet kan??hehehe.. yang paling penting kami bahagia..P:)-



































































No comments:

Post a Comment