Saturday, February 12, 2011

fever


hari ni 13 februari aku terpaksa MC coz demam...semalam kesian my hubby xtido coz temankan aku yg meracau coz badan terlampau panas...sampai hari ni my hubby terpaksa pergi kerja pukol 10 pagi coz temankan aku lagi...

actually dari petang semalam aku xsihat badaan,tapi aku gagahkan juga diri ikut my hubby & my PIL ke kota bharu coz ada knduri cousin belah hubby kahwin semalam...maybe perjalanan yang jauh & hentakan kereta yg kuat membuatkan aku jadi makin penat & kurang sihat...

masa knduri pun aku xberapa lalu makan...dalam 6.30 kami bertolak balik ke Jerteh, lebih kurang 8 malam mcm tu la kami sampai di lak lok (rumah my PIL).sampai sana my hubby bersembang ngan PIL & aku masa tu dah rasa xlarat sangat2...puas aku pujuk my hubby nak balik tapi makin rancak lak perbualannya...9.30 malam baru kami bergerak balik, sampai umah parent aku, terus aku masuk tido...15minit lepas tu baru bangun balik coz aku mmg dah jadi tabiat kn mandi baru blh tido...

kemudian apa lagi, terus tido...tapi xnyenyak...badan aku jadi menggeletar..nak telan ubat my hubby xkasi coz takut effect baby dalam perot...dia lagi syorkan aku agar ke unit emergency.aku mula cuak bila dengar kecemasan nie...tambah lagi hospital JERTEH YANG mmg bad service...

pukul 2a.m aku mintak ngan hubby nak mandi coz badan aku menggelupur kepanasan...hubby xkasi tapi aku nak jugak coz xtahan panas...after mandi aku telan 2biji panadol yang disyorkan doktor masa aku admit kat wad last months..lepas tu baru aku dapat tido nyenyak & aku terpaksa mintak MC hari ni coz suhu badan aku panas & kepala aku sakit...penat sangat badan aku ari nie...nak tido dah jelik rasanya coz dah banyak sangat tido..xpasti sama ada ni permulaan untuk aku alami alahan setelah baby berumur 5 bulan coz sebeelum ni aku xalami apa2 alahan...

No comments:

Post a Comment