Sunday, February 13, 2011

5 months





sekarang dah masuk 5 bulan aku pregnant...alhamdulillah, setakat ni aku xalami apa2 alahan, pengalaman yang betol2 menarik dalam hidup aku sepanjang mengandung nie...
xtahu lah lepas ni...dah 2kali aku scan pasal baby nie.xdapat lagi tahu jantinanya coz terlalu awal...
sepanjang mengandung ni aku xda la pulak alami alahan.tu syukur sangat...moga baby yang lahir ni sehat.amennn...cuma aku alami gusi berdarah, dan panas badan dah aju pada doktor...kekurangan calcium dalam badan kata doktor...aku minum susu nespray sepanjang mengandung nie dan ambil asid folic & vitamin hi-calcium...

tapi jarang2 jugak aku ambil coz kadang2 lupa..kadang2 dah xlarat nak makan banyak sangat vitamin...huhuhuhu...btol2 buat aku cuak...

19 januari ari tu perkara yang btol2 memeranjatkan aku ialah, aku kena admit kat wad... sungguh syahdu ari tu coz sorang diri...hahahahaha.mulanya aku ada appointment ngan doktor kat klinik ibu & anak jerteh...hari tu aku kn scan coz baby dah capai umur 18minggu lebih.aku pulak drive sorang diri ari tu..masa nurse check, dia kata suhu badan aku terlampau panas..dia takut effect baby...mula aku kn rujuk kat doktor...scan perut, baby ok cuma ibu jer yg xsehat...terus aku kn hantar ngan ambulans kat hospital besar jerteh...masa tu sedey coz hubby nak sampai dari tempat kerjanya makan masa jugak...masa kat kecemasan, kn tunggu berjam2 baru doktor discharge aku...kunun2 suspect denggi...alhamdulillah xada apa2 berlaku & aku dibenarkan balik...xoxoxoxox

No comments:

Post a Comment