Tuesday, May 15, 2012

WeekenD 12 May 2012

Weekend saya tak ke mana-mana, so ada lah masa nak masak kat my beloved hubby!!!

kali ni saya masak bawal 3 Rasa & Tom Yam udang!!!
saya memang tak suka nak simpan ikan lama-lama dalam peti ais..biasa kalau beli terus masak..
Ikan memang tak sedap kalau simpan dalam peti..entah rasa lain jer bila makan. Tu perasaan saya & cara saya.. Tak tahu pulak blogger macamana!!!

Tiap kali masak yang special untuk encik suami, mesti encik suami akan kata "Ya xsei buko kedai makan ko"..hahahahah..xpernah terlintas dalam hati sayang & tak pernah ada cita-cita ke arah itu...P:) akan datang tak tahu laa...


Ni dia ikan bawal 3 rasa & Tom yam udang khas untuk encik suami yang tak suka makan kat kedai. dia cakap dah jemu makan kat Kedai, masa kat shah alam dulu hari2 makan kat kedai..apa salah kalau kita kerap makan kat rumah???? so, rajin ke, malas ke memang hari-hari kena masak...di samping menjaga anak teruna saya yang semakin lasak...

Hidangan dah sedia sambil menunggu suami selesai solat...nasi pun berasap lagi..
saya suka masak tom yam udang, sotong & ketam sahaja..(Sea FooD). lepas tu letak daun sup, batang sadri & daun bawang..tak suka sayur lain..memang delicious laa..encik suami memang suka..kalau ayam memang Jemu sangat-sangat laaa..

Ni koktail favourite Rizqi..memang dia tak jemu-jemu makan koktail..nenek dia memang kerap buat disebabkan kegemaran Rizqi..siap melalak kalau tak cukup..Koktail ni saya cuma campur dengan susu cair..tak guna susu segar & tepung kastard..tapi memang sedap la guna susu cair berbanding susu segar...atas cita rasa masing-masing!!!


Rizqi enjoy dengan koktail kegemarannyer!!!!
nanti ada masa ibu buat lagi K!!!
xoxoxoxoxo

No comments:

Post a Comment