Wednesday, December 23, 2009

RAYE QURBAN....







27.11.2009 semua umat islam menyambut hari raye aidiladha...



aku, abg ipar & anak sedaraku nur umaira karina mewakilkan diri untuk ke masjid pulau panjang ambil bahagian korban ayahku...time tu ayahku di wad lagi....






bila ingat balik pagi raye tu, sedih pun ada lucu pun ada...pagi2 lagi kak lin(kakakku) dah bangun.sapu sampah & buat persiapan apa yang patut...aku pulak terus mandi coz nak g sembahyang raya...siap semua aku drive sorang diri ke masjid pulau panjang memandangkan abg ipar aku xmandi pun lagi time tu...malas nak tunggu...yg lucunya xada sape pon lagi kat masjid time tu walaupun dah jam 8.15...






balik dari sbyg raye aku just minum teh coz nak bersiap ke masjid pulak untuk wakil bagi pihak ayahku...yg lucunya, raye2 sebelum nie kami adik beradik & ipar duai xsusah macam ni di pagi raya coz segala persiapan di urus oleh ayah & ibuku...bangun di pagi raya makanan dah siap terhidang di atas meja & kami just tolong makan jer...raya haji 27.11.2009 tu baru lah rase betape susahnya xada org tua.






walaupun ada jugak juadah kami di hari raye tapi xsama dgn masakan ibuku.pagi raya tu kakakku kak ma buat nasi bukhari...kak lin pulak masak nasi berlauk coz nak hantar kat wad tempat ayahku.aku just tolong buat sambal belacan jer..






pukul 12tghari kami adik beradik beraye di hospital jerteh sampai petang bersama ayah dan ibuku...rase dah xsanggup raye akan datang tanpa org tua bersama kami menyediakan juadah hari raye.doa ayahku cepat sembuh & sihat seperti dulu...sebenarnya dah 2x kami adik beradik



menyambut raye aidiladha tanpa ibu dan ayah.pertama masa ayah & ibuku menuanaikan ibadah haji xsilap tahun 2005 & yg ke-2 tahun ni la 27.11.2009...






mmg kadang2 bebelan ibu buat kita geram...tapi baru seminggu ibu & ayah xada kita dah mula terasa rindu dengan bebelan tu...percayalah cakapku...






No comments:

Post a Comment